Jolanda-en-Fred-naar-Tanzania.reismee.nl

Finale

Het is de laatste dag van deze bijzonder reis:

Frown

Gisteravond hebben we in de avondzon met lekker briesje nog 1 keer Keezenspel gespeeld. En Eindelijk, eindelijk, Marja en ik hebben zowaar 1 spel gewonnen van de mannen. Oh, oh, oh, wat hadden ze een lol met elkaar dat ze konden winnen van ons. Ze waren vreselijk, onuitstaanbaar. De verleiding om Fred onmiddellijk te verlaten was groot. Haha, duurde gelukkig maar kort.

In de avond was er een optreden van een flinke groep Masai krijgers. Heel bijzonder hoe zij elkaar telkens uitdaagden met gezang om het hoogst te springen. De Masai werken in Zanzibar voornamelijk in beveiliging. Er is dan een grote groep in dienst, maar zij regelen zelf alle werkzaamheden en wie wat doet. Degene die probeert om wat spullen te stelen heeft echt een groot probleem, want de Masai kom je echt niet voorbij.

Zojuist onze vertrektijden nagevraagd. Om zes uur vanavond staat de taxi klaar. We mogen de kamer tot vertrek aanhouden, dat is wel zo fijn. Even over negen uur een kleine vlucht van Zanzibar naar Dar es Salaam en rond elf uur vanavond terug naar Schiphol. Morgenochtend de bus in en dan zijn we weer thuis L

Vanochtend om kwart voor zes heb ik nog even rondgelopen om wat foto’s te maken in de vroege ochtend, dan is het licht nog niet zo hard. Mooie bloemen, met tegenlicht die ik als achtergrond kan gebruiken voor het fotoalbum. Sporen van krabbetjes en schelpdiertjes in het zand. Ik probeer nog een paar foto’s te plaatsen. Maar het internet is very slow. Het plaatsen van een foto duurt vaak meer dan 20 minuten en er is alleen internet bij de lobby. Het is natuurlijk niet zo leuk om daar iedere keer te zitten. Ik zit/lig liever op het strand.

Cool

Vanochtend kon ik nog mee met een culturele wandeling. Lijkt me heel erg leuk, maar vandaag staat er geen wind en het is weer bloody hot! Een wandeling in deze kokende hitte zie ik niet zitten. Rustig aan doen dus en kalmpjes nadenken wat er straks aan kleding moet worden aangetrokken. Het is veel te heet voor Hollandse kleding. Verder niets en alleen nog liggen op een strandbedje. In de schaduw is het prima uit te houden.

Bye!

Silvia

Jammer, dat de vakantie bijna alweer voorbij is.
Wij wensen jullie een veilige en behouden thuisreis.
Xx

Connie van Gelder

Jammer voor jullie maar ook zeker voor ons, de trouwe meelezers, dat de vakantieroman van de van Straatens en co. uit is. Goede reis terug en tot volgende week ,

Herman en Marion

Zonde zeg, maar genoeg materiaal om nog weken na te kwijlen en iedereen in Nederland gek te maken.
Dank voor het mogen meelezen/kijken op de reis.

Carola

Heerlijk nog even een dagje genieten. Kunnen jullie alle belevenissen nog even laten bezinken.
Het was superleuk om al jullie ervaringen te mogen meebeleven.
We wensen jullie een hele goede reis terug (met hopelijk wat beter weer onderweg, dan jullie ervaring in de Cesna...)

rayenrob

beginnen net te genieten van de verhalen ..